Jaké výhody nabízí vegetariánská strava?

 

Výhody vegetariánské stravy – nad touto  otázkou  jsem chvilku přemýšlela. Když jsem začínala, tak jsem měla problém se najíst v běžných restauracích. Jsem většinou vegan a to je ještě horší než vegetarián. Mimo masa a uzenin se vyhýbám  lepku, mléku, bílému cukru. Když se podíváte na většinové jídelníčky našich restaurací a občerstvení, tak z vegetariánských receptů tam najdete smažený sýr s hranolkami. A čočková polévka je s moukou, někdy dokonce v masovém vývaru a i do takovýchto polévek Vám dají alespoň párek. Nicméně už se to malinko zlepšuje. Na výběr je potom jen  zeleninový salát. Dá se říci, že mi to v tomto případě přineslo komunikaci s kuchaři, aby mi jídlo namíchali z příloh jako je rýže a zelný salát, popřípadě jiná kombinace, takže tvořím.

Další výhodou u vegetariánské stravy je to, že se cítím velmi dobře, jak fyzicky, tak psychicky. Nechce se mi po obědě  spát, nejsem unavená. Zlepšil se mi zdravotní stav. Neberu vůbec žádné léky jako většina mých stejně „mladých“ ročníků, jsem velmi aktivní člověk, sportuji a opravdu nemám žádné bolesti apod.. Myslíte si, že je to v genech? Nemyslím, já jsem změnila jen stravu a způsob života než jaký vedou moji rodiče či většina mých spolužáků.

Ještě za další výhodu bych dala, že nemusím stát fronty v masně, nemusím přemýšlet jaký koupím salám a kolik, jestli mám ledničku a v mrazáku místo, jestli kráva, vepř, kuře nemělo nějakou nemoc, nemělo antibiotika, jestli toto maso je opravdu maso nebo jen separát, jestli toto kuře vyrostlo za 12 týdnů, jak je to možné apod.. Opravdu se cítím lehce.

 

Ještě něco mi dalo vegetariánství?

Ano, kreativnější život – hledám recepty, jsem členem různých vegetariánských, veganských, raw skupin, kde si vyměňujeme recepty, nápady, zkušenosti a poznatky. Děláme si on line kuchařky. Zvířata máme jako mazlíčky a ne jako jídlo. Těší mne to. Také stojí za zmínku, že když cestujete, nemusíte mít  strach, že se Vám zkazí svačina, ani žádný strach ze zeleného salámu či špatné paštiky. No a když nic nemáte, tak máte půst – ten Vám neuškodí.

 

Co přináší vegetariánství obecně?

  • Vyšší příjem vitamínů, minerálů a vlákniny  – jíte více zeleniny a ovoce
  • Nižší riziko kardiovaskulárních onemocnění
  • Nižší riziko onemocnění střev
  • Nižší hladinu škodlivého cholesterolu
  • Celkový zdravotní styl je u vegetariánů na lepší úrovni, zajímají se o to, jak se stravují.
Publikováno: 01.06.2015 12:31:53

« Zpět